АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋИ МЕСЕЦ
|
12.07.2018.
ЗАШТИНИК ГРАЂАНА САТЕРАН У ЋОШАК, АЛИ БУКВАЛНО:НИШКИ ОМБУДСМАН ПРИМА ГРАЂАНЕ У ПРОМЕТНОМ ХОДНИКУ
Ивана Анђелковић 12.07.2018. 06:28 БЛИЦ
Сања Стојанчић, заштитник грађана у Нишу ФОТО: SCREENSHOT
Имате проблем и пријавили бисте га заштитнику грађана? Нема проблема, наћи ћете га у ћошку оног ходника, гласиле би смернице за проналажење нишког омбудсмана. Приватности ту нема, па тако од тоналитета оног ко проблем износи зависи да ли ће га чути само заштитник или и сви остали тренутно ту присутни.
Наиме, заштитник грађана у Нишу Сања Стојанчић у свом годишњем извештају навела је да са Нишлијама разговара у ходнику, "јер нема адекватну просторију у којој би се обављао пријем грађана".
Канцелараија, односно ћошкић нишког заштитника грађана где прима грађане ФОТО: И. АНЂЕЛКОВИЋ / РАС СРБИЈА
Канцелараија, односно ћошкић нишког заштитника грађана где прима грађане
У ходнику, тако, који спаја канцеларију заштитника грађана и енергетског менаџера града, како смо се и сами уверили, постављен је сто са столицама где се обавља и пријем грађана.
Ко је и по чијој замисли поставио сто и столице у ходнику, да ли сама Стојанчићева, сарадници или је неко од челника града тако наложио, за сада није познато.
У канцеларији заштитнице грађана "Блицу" је речено да је Стојанчићева на одмору и да уместо ње нико не може дати изјаву за медије, тако да од саме заштитнице грађана нисмо могли да добијемо образложење овакве одлуке.
Међутим, јавни извештај о раду који је доступан на градском сајту дао је нека објашњења.
Сања Стојанчић, заштитник грађана у Нишу ФОТО: СЦРЕЕНСХОТ
Сања Стојанчић, заштитник грађана у Нишу
"Заштитник грађана и запослени у канцеларији користе једну канцеларију, са пролазном просторијом, док се пријем грађана врши у заједничком ходнику пословног простора у улици Наде Томић бр. 13, који заједнички користи са Енергетским менаџером Града Ниша. Оваквим условима за рад се на известан начин девалвира Канцеларија заштитника грађана и локална самоуправа, а такође и сами грађани, који врло често изражавају незадовољство недостаком просторије за њихов пријем, очекујући са правом дискрецију приликом непосредног обраћања запосленима", навела је заштитница грађана у годишњем извештају.
И градоначелник се чуди
Зашто се са Нишлијама разговора у ходнику, питање је које смо поставили и градоначелнику Дарку Булатовићу. Одговорио је, у чуду, да заштитник грађана има канцеларију, исту они коју су имали и претходни.
- Заштитник грађана је дужан да обавља разговор са Нишлијама у својој канцеларији која постоји, а не у ходнику. Одмах ћемо проверити и видети о чему се ради - изјавио је Булатовић за "Блиц".
Дарко Булатовић, градоначелник Ниша ФОТО: К. КАМЕНОВ / РАС СРБИЈА
Дарко Булатовић, градоначелник Ниша
Да ли је ово био начин да се скрене пажња на то да је канцеларија заштитника грађана мала, самим тим и неадекватна, и да је потребан већи, боље организован простор или изнуђено решње, није познато, али ево шта још пише у извашају заштитнице грађана:
Потребан већи простор
- Мишљења смо да је потребно омогућити достојанствене услове рада, односно да сама просторија за пријем грађана (ходник), сама канцеларија и услови рада буду на већем нивоу. Односно, да услови рада буду такви да грађанин види да је дошао у институцију која заслужује поверење и пружа сигурност поштовања права сваког грађанина. То на први поглед делује козметички, али институција мора да изгледа и да буде у складу са њеним друштвеним значајем. То је последње место коме се грађани обраћају - објађшњава се у извештају заштитнице грађана.
У току прошле године, више од 2.228 грађана се обраћало овој институцији и формирано је више од 114 предмета у којима су грађани указивали на повреду својих права.
Притужбе грађана који су се обраћали заштитнику грађана у највећем броју су из комуналних послова и других делатности од општег интереса, радних односа, као и социјалне и материјалне помоћи и подршке.
Поред заштитник грађана Града Ниша који руководи радом, у овој институцији запослено је још четворо, дипломирани правник, сарадница на информатичко-административним пословима, сарадник (виши референт) на пословима подршке за контакт са грађанима и сарадница (референт) на пословима писарнице.
|