АРХИВА
| АРХИВА
|
19.01.2023.
БЛИЦ / БИЗНИС / ВЕСТИ - ЗАШТО БАНКЕ ЗАТВАРАЈУ ШАЛТЕРЕ ЗА 10 ГОДИНА НЕСТАЛО ЈЕ 11 БАНАКА И УГАШЕНА ЈЕ СВАКА ЧЕТВРТА ФИЛИЈАЛА: ШТА КАЖУ У НБС И У УДРУЖЕЊУ БАНАКАПрема последњим подацима НБС, поредећи период од 2012. број филијала је мањи за око 40 одсто, број банака за око 35 процената, а запослених за петину. Затворено је око 850 филијала, а без посла за деценију остало је око 6.000 запослених. Пише: Нада Матић
"Конкретно, поредећи период од 2012. године број филијала се смањио са 2.243, колико их је било у децембру 2012. године, на 1.515 у децембру 2021, односно на 1.402, колико их је било у новембру 2022.", речено је у Народној банци Србије. "Број запослених на нивоу банкарског сектора од 2012. године смањио се са 28.394, из децембра 2012, на 22.550 у децембру 2021, односно на 22.154 у новембру 2022. године", додају. Из НБС наглашавају да треба имати у виду да у Србији тренутно послује 21 банка и да је за протеклих 10 година са тржишта нестало 11 банака. Док је у децембру 2012. пословало њих 32, на крају 2021., број банака се смањио на 23, а од тада су припајањем и консолидацијом отишле још две. "Имајући у виду наведено, може се рећи да је промена броја пословница, као и броја запослених у одређеној мери последица промена броја банака, односно процеса консолидације", сматрају надлежни у НБС. Према речима Владимира Васића, генералног секретара Удружења банака Србије неће бити укинут рад са клијентима, као и да трендове диктирају управо потребе корисника. - Само за две године, од краја 2019. до краја 2021. за милион грађана је повећан број корисника електронских банкарских апликација - рекао недавно Васић. У Изјави за Блиц Бизнис, Васић не спори да су промене у дигитализацији огромне. - Јесу огромне, али далеко од тога да су завршене. Држава Србија дала је значајни подстицај усвајањем стратегије дигитализације, али и увођењем електронске управе. Народна банка увела је инстант плаћање путем QР кода и сличне мере, а банке са своје стране из дана у дан унапређују услуге електронског и мобилног банкарства. Донедавно тешко је било замислити да рач"не отварате без одласка у банку, да за кредит аплицирате преко мобилног телефона, а важне уговоре са банком потврђујете путем видео позива -оценио је Васић за "Блиц Бизнис". Како је додао, у трећем кварталу прошле године 40.000 уговора између банака и клијената закључено је на даљину, што је 24 одсто више него годину дана раније. Број корисника мобилног банкарства порастао је на 3,3 милиона, што је такође повећање од 24 процента. Простора за даљи развој има много и рекао бих да су праве прилике тек створене, са једне стране технолошким напретком банака, а са друге све већом спремношћу клијената да се упусте у дигитално банкарство. (Блиц Бизнис, Новости) |