АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
15.05.2020.
Економија: ТРЖИШТЕ ОДЛУЧУЈЕ О ПОНОВНОМ ПОКРЕТАЊУ ПРОИЗВОДЊЕ - ПЛАЋЕНО ОДСУСТВО ЗАПОСЛЕНИМА У КРАГУЈЕВАЧКОМ ФИЈАТУ ПРОДУЖЕНО ДО 1. ЈУНА
Данашњом одлуком Фијатовог менадмента, запосленима у крагујевачком Фијат Крајслеру који су,због епидемије COVID 19, изван производних погона још од средине марта, плаћено одуство продужено, сазнаје наш лист, до 29.маја, односно до понедељка, 1. јуна.
Пише: З. Радовановић 15. маја 2020. 15.57 Измењено: 16.06
Плаћено одсуство запосленима у крагујевачком Фијату продужено до 1. јуна Фото: Beta/AP/ Antonio Calanni
То, међутим, не значи да ће крагујевачки триудбеници у хале Фијатове фабрике у центру Шумадије да се врате почетком наредног месеца.
Највероватније да неће ни тада, а одлуку о томе донеће фабрички, односно менаџмент Фијат Крајслера у Торину, пошто поновно покретање производних и монтажних трака у Крагујевцу увелико зависи од ситуације у Фијатовим и добављачим компанијама у Италији, одакле стижу добар део делова и позиција за уградњу у модел 500L"... Питање је, у ствару, да ли ће и колико Фијатова фабрика у Крагујевцу у наредним месецима уопште и да ради. Подсетимо да је менаџмент те фабрике недавно од Владе Србије и фабричког Самосталног синдиката тражио и добио сагласност за додатних 80 дана плаћеног одсуства за запослене до краја септембра, пошто је оних 45 законом дозвољених нерадних дана у једној календарској години већ потрошено.
Плаћена одуства у крагујевачком Фијат Крајслеру продужавају се, тврде у тој компанији, не само због опасности од ширења вируса корона, којег у Шумадији, према званичним подацима, нема већ трећу седмицом заредом, већ пре свега због што је тржиште аутомобила готово "стало" широм Европе, а понајвише у Италији, Шпанији и Француској, које су, поред Бритатаније, у Европи најтеже погодјене епидемијом ЦОВИД 19, а у којима се годинама уназад продавао и продаје највећи број новопроизведених "шумадијских фића".
Повереник Синдиката "Независност" у Фијат Крајслеру Зоран Станић тврди да, упркос свему, ситуација у крагујевачкој фабрици није драматична, те да додатних 80 нерадних дана неће озбиљније да се одрази на будућност заједничког посла државе Србије и Фијата.
-Ми ионако више не радимо, него што радимо. Тих 80 нерадних дана је затражено зарад евентуалности, због ситуацијена тржиштима, узроковане епидемијом COVID 19, и извесно неће да буде коришћено у континуитету, већ сукцесивно, што значи да ће радници на плаћено одуство да одлазе кад стане пласман, а да ће у погоне да се враћају кад стигну поруџбине аутомобила од дилера... Остаје нам се са пандемија COVID 19 смири, да се, како се најављује, до краја године заврши спајање Фијат Крајслера са ПСА Пежо Групом, након чега можемо да очекујемо нови или још један моделе, који ће да упосли фабрику. Морамо да се навикнемо да начин пословања које компаније у развијеном свету практикују деценијама, па и вековима уназад, истиче Станић.
Из појединиих добављачких компанија које смо ових дан контактирали, поручују да им потребно да се најпре "добро упознају са ситуацијом у Фијат Крајслеру", после чега ће доносити одлуке о даљим активностима.
|