АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
16.12.2019.
СВЕТ:ПЛАТА МАШИНОВОЂЕ 38.000-50.000 €: НИКО НЕ ЖЕЛИ ДА ВОЗИ ЛОКОМОТИВУ
Берлин -- Упркос томе што се све чешће помиње успоравање привреде прве силе ЕУ, Немачке железнице очајнички траже особље.
ИЗВОР: NOVAC.JUTARNJI.HR ПОНЕДЕЉАК, 16.12.2019.
Фото: Depositphotos, serrnovik
Према тренутним проценама, та компанија ће током следећих пет година морати да замени чак половину од 200.000 радника, пише Билд, а преноси novac.jutarnji.hr.
Главни разлог кадровског појачања крије се у чињеници да многи тренутно запослени ускоро одлазе у пензију, а плата у овом сектору креће се од 34.000, па све до 52.000 евра годишње, у зависности од позиције и искуства радника.
Мартин Сеилер, шеф људских ресурса Немачких жељезница, каже да би до краја 2019. године компанија требало да запосли чак 24.000 нових радника. Исту бројку придошлица управа очекује и следеће године. Истовремено, немачка савезна влада због амбициозног пакета против климатских промена планира да повећа инвестиције у железнице, па ће се у том сектору отворити додатних 8.000 радних места.Немачке железнице тренутно, пре свега, траже машиновође, те услужно и информатичко особље, али и грађевинске и електро инжињере. Будуће генерације возова требало би да буду 'прецизније' и 'робусније', како би се спречила нежељена кашњења и отказивања. Уз толико најављених радних места, треба се запитати колика је просечна плата у том сектору?
Одговор је једноставан - зависи од врсте посла. У компанији је тренутно ангажовано чак 500 различитих занимања, међу којима су и кувари, канцеларијски радници, инжењери и ИТ стручњаци. Возачи локомотива у просеку зараде 38.000 евра, али њихова плата може достићи и 50.000 евра. Приходи кондуктера крећу се од 34.000 до 46.000 евра годишње (бруто износ), док службеници у железничким ресторанима зараде између 33.000 и 37.000 евра годишње. Радници службе за кориснике остваре годишњи приход између 34.000 и 46.000 евра, док путнички саветници и продавци карата могу зарадити до 39.000 евра. Градитељи пруга просечно примају до 42.000 евра бруто, а њихова плаћа зависи од радног искуства и накнада за рад празницима, недељама и у ноћним сменама. Техничари за контролу и безебедност у просеку зараде највећу годишњу плату која се може попети и до 52.000 евра, а око тог износа крећу се и диспечери задужени за контролу пута железница, чија је улога упоредива са контролорима лета.
|