АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
18.06.2018.
ДИРЕКТОР "ЛИДЛ СРБИЈЕ": У корпи квалитет уз најниже цене
С. БУЛАТОВИЋ | 18. јун 2018. 20:02 | Коментара: 22
Директор немачког ланца Томислав Шапина за ''Новости'': Од домаћих произвођача 350 артикала. Дуго смо припремали долазак
Фото Д. Миловановић
ДО краја године, у једном дану, у Србији ће прорадити између десет и 20 нових продавница. Немачки трговински ланац "Лидл" отвара врата. Недавно су отворили свој логистички центар у Новој Пазови, јер је то предуслов да, кад почну да раде трговине, све функционише "као сат".
Директор "Лидл Србије" Томислав Шапина говори, за "Новости", шта долазак новог "играча" у српску малопродају значи за потрошаче, али и конкуренцију.
* Да ли гарантујете ниже цене од конкуренције? - Наш циљ је да потрошачка корпа с квалитетним производима буде најповољнија у "Лидлу".
* Да ли ће цене бити ниже науштрб квалитета или маржи? - За нас нема компромиса када је у питању квалитет, што је први критеријум за одабир "Лидлових" брендова. Тек када то испунимо, радимо на томе да висок квалитет буде доступан. Повољне цене можемо да обезбедимо, јер у нашим процесима нема расипања. Ефикасни смо на сваком кораку - у организацији процеса, на складиштењу, паковању које омогућава да се роба лако излаже, на потрошњи енергије.
* Колико ће на рафовима бити домаће, а колико стране робе? - Још се формира асортиман за само отварање, али оно што сада знамо је да ће домаћи добављачи бити заступљени са више од 350 производа, што кроз локално познате марке, што кроз производе који се производе под "Лидловим" брендовима.
* На расписани конкурс за 1.500 места јавило се чак 23.000 кандидата. Да ли сте игде наишли на толику понуду? - У тој бројци ми пре свега видимо доказ да смо у Србији пожељна компанија за запослење. То је делом због тога што се "Лидл" доказао као добар послодавац у многим европским земљама и да је добар глас о нама дошао пре отварања продавница. Са друге стране, као фер и транспарентна компанија, када смо огласили позицију продавца, отворено смо рекли шта очекујемо и шта нудимо, што је наишло на одличну реакцију. Наш начин организације посла значи да продавци имају разне врсте задужења, а ми им заузврат нудимо петодневну радну недељу, адекватну накнаду и надокнаду по систему "сваки минут се плаћа". Свесни смо тога да је кључ успеха у спони задовољних запослених и задовољних купаца.
* Зашто сте толико чекали да дођете у Србију? Шта се то променило и да ли је било неких препрека? - Не бих рекао да смо чекали, нити да је било препрека. Ми се темељно припремамо да услужимо наше потрошаче, па и поред тога, отварање ће се десити у интерно задатим роковима. Управо да бисмо могли да у једном дану успешно отворимо између 10 и 20 продавница, да тај систем истог дана функционише као сат, потребно је добро промислити, тестирати и ускладити многе процесе.
* Како процењујете конкуренцију у Србији? - Тржиште малопродаје у Србији је такво да има места за нове "играче", посебно зато што ће "Лидл" бити први и једини савремени дисконтни ланац. Потрошачи с правом траже боље понуде, а уверен сам да "Лидл" са најбољим односом цене и квалитета може да добије њихово поверење и осигура стабилно пословање.
* Да ли навике српских потрошача да одлазе у мале набавке иду наруку вашој пословној политици? - Навике потрошача се, као и остали чиниоци на тржишту, мењају. Наше је да те промене пратимо и на њих одговоримо. Уверен сам да ће "Лидлов" концепт јединственог искуства куповине, који је успешан у земљама широм Европе, бити добро прихваћен и у Србији.
ЛОЈАЛИТИ КАРТИЦЕ
Да ли ће бити лојалити картица, посебних погодности за верне потрошаче?
- О овоме је заиста рано говорити, али бих свакако
желео да нагласим да ће куповина у "Лидлу", свакога дана по редовним
ценама, увек бити исплатива.
КОНТРОЛА СВЕЖИНЕ ПРОИЗВОДА
Управо сте отворили логистички центар у Новој Пазови. Шта то значи за домаће потрошаче? - Овај центар ће бити полазна тачка за све производе које ћемо понудити, и то је место на коме, пре уласка робе у систем, проверавамо квалитет и свежину производа. Такође, одавде ће се свакодневно испоручивати роба у наше продавнице. Обе ствари су за потрошаче врло важне, јер су предуслов за свеже и квалитетне производе на полицама.
|