АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
06.11.2017. КРЕСАЊЕ ТРОШКОВА ПО ГРБАЧИ АЕРОДРОМА
Национална авиокомпанија Ер Србија нашла је начин како да се реши неколико стотина радника, а да их не отпусти.
Н. Ђуровић
Померање запослених декретом
Тиме је компанија задовољила "социјални мир" а опет скресала своје трошкове. Наиме, више од 340 радника Ер Србија земаљски сервис, ћерке компаније Ер Србије, практично је декретом пребачено у аеродром "Никола Тесла". Без конкурса, без анализе да ли су ти радници аеродрому уопште потребни и колико њих. И то је прошло тихо, рачуна се, зато што аеродром послује са значајним профитом.
Да појаснимо, реч је о радницима који раде на прихвату и отпреми авиона, чекирању путника, чишћењу летелица, утовар и истовар пртљага, манипулација робом и поштом. Досад су тај посао обављали радници Ер Србије, иако аеродром има све те службе које услуге пружају свим другим авиокомпанијама у Београду.
Није тајна да је Ер Србија у проблемима и да се већ неко време лишава радника. Прво су цену платили радници у експозитурама широм земље, а како би повећала приходе, односно умањила трошкове, компанија је увела и наплату чекирања на аеродрому за оне који то не ураде код куће. У читавом низу стезања каиша су промењена и седишта у авионима како би стало више путника, а погашене су и неке нерентабилне линије.
"Подржавамо одлуку да у овим тешким и неизвесним временима сви грађани Србије очувају запослење и на тај начин наставе да издржавају своје породице. Очекујемо да све колеге преузете из компаније АСГС добију адекватна радна места и допринесу још бољем квалитету пружања аеродромских услуга свим авиокомпанијама", саопштавају синдикати Заједно, АСНС и Независни.
Али, иза овог срећног краја за стотине радника се крију неки проблеми.
- Нејасно нам је зашто наводно најбоља и најуспешнија авиокомпанија у окружењу практично гаси своју ћерка фирму, пребацује раднике аеродрому и то да би обављали исте послове - пита се Дејан Поповић, председник Независног синдиката АНТ.
Као у најбољем духу социјалистичке контролисане привреде, челници две државне компаније су практично декретом смањили трошкове једној која је у проблемима и повећале другој, коју желе да дају под концесију. Да ли ће и шта на то рећи евентуални концесионар, ако га уопште буде јер се рок за достављање понуда изнова помера, остаје да се види. Према рачуници о стандардима, на два милиона путника има 1.000 запослених, док је у Србији на пет милиона упослено око 2.000 радника, што је према оцени синдиката, недовољно.
|