АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
07.08.2016.
МЕЊА СЕ НАЧИН УПРАВЉАЊА АЕРОДРОМОМ, СИНДИКАТИ ПИТАЈУ ШТО
БИЗНИС |07.08.2016. |19:25 Извор: Н1
Аутор текста: Маја Ђурић
Још увек се чека одлука о будућем начину управљања Аеродромом "Никола Тесла", а коначну реч о томе који је од три понуђена модела најбољи за управљање престоничком ваздушном луком даће Влада Србије. У тренутку када Аеродром послује позитивно, синдикалци питају шта је спорно у досадашњем управљању?
По завршетку детаљне анализе компаније и тржишта, одлука о будућем управљању Аеродромом "Никола Тесла" биће донета, кажу за Н1 у Министарству саобраћаја. На столу су три модела, приватизација, јавно-приватно партнерство и концесија.
"Консултанти, заједно са представницима надлежних органа, министарствима саобраћаја, привреде, финансија и Директоратом цивилног ваздухопловства и менаџментом Аеродрома "Никола Тесла", раде детаљне анализе компаније и тржишта. Резултат прве фазе треба да буде предлог више модела уз препоруку за најбољи модел. У зависности од околности, Влада Србије је та која ће изабрати коначни модел", наводи се у саопштењу Министарства саобраћаја.
Јавности је већ познато да је осам кандидата, међу којима су и највеће светске ваздухопловне компаније из Француске, Немачке, Кине и Уједињених Арапских Емирата - заинтересовано за управљање аеродромом.
Од три модела највише се помињала концесија. У том случају нека од компанија би добила право да руководи аеродромом, на период и до неколико деценија. Тек компанија која буде изабрана, преносе незванично медији, уложиће у Аеродром између сто милиона и пола милијарде долара, у нову писту, гараже, хотеле и карго центар.
Док за одговоре на новинарска питања о могућој концесији Управа Аеродрома упућује на Владу, из редова синдикалаца кажу да је нејасно шта је спорно у досадашњем управљању:
"Нама запосленима, а ми смо представници запослених, јако је нејасно што с једне стране имамо менаџмент који има велико поверење премијера, да се бави изградњом Сава центра, с друге стране то поверење немамо када је у питању вођење Аеродрома 'Никола Тесла' који је један од најуспешнијих у региону и чији су резултати неспорни", наводи Дејан Поповић, Независни синдикат Аеродрома "Никола Тесла".
Није новост да аеродроми одлазе под концесију, јер је и у региону такав сценарио већ виђен. Аеродромски бизнис, потенцијалним концесионарима, није стран.
"Односиће се заправо на процену, пре свега комерцијалног садржаја, односно оно што би потенцијални купац или концесор могао да има од инвестирања у хотеле, гараже, продавнице, фрее шопове, а не од оног дела који се односи на авио операције", објашњава Дина Ђорђевић, новинарка портала TangoSix.
Иако је већински, држава није и једни власник аеродрома, јер 17 процената компаније припада малим акционарима. У случају концесије, какве би последице биле управо по њих?
"Мали акционари би у принципу могли да траже право на несагласност, уколико не буду били задовољни одредбама тог уговора о концесији, где би заправо имали право да њихова акција буде откупљена по фер вредности. У случају бољег пословања компаније, то би требало да утиче и на раст њене тржишне вредности, као и на већу дивоиденту која би акционарима била исплаћивана, али то није била до сада пракса", објашњава Станислава Петковић, Брокер WисеБрокер.
|