АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
03.02.2022.
БЛИЦ/ВЕСТИ/ДРУШТВОКРИТЕРИЈУМИ У ШКОЛАМА ОПАЛИ, ЂАЦИ СВЕ ВИШЕ ЗАОСТАЈУ У ЗНАЈУ: ЗБОГ ПАНДЕМИЈЕ КОРОНЕ ИМАЋЕМО ГОМИЛУ НЕПИСМЕНИХ ВУКОВАЦА
Курир 03.02.2022. 01:01
ФОТО: АЛЕКСАНДАР СЛАВКОВИЋ, EPA / NIAID, SHUTTERSTOCK / РАС СРБИЈА
За две године колико траје ковид критеријуми у школама су опали, што је довело до знатно већег броја одличних ученика, али они због онлајн заправо имају рупе у знању
За скоро две године колико траје пандемија ђаци су више од годину наставу пратили онлајн, седећи код куће испред ТВ екрана и монитора, те су због тога много мање времена посветили учењу. Просветни радници упозоравају да због пандемије коронавируса ученици и основних и средњих школа све више заостају у образовању, имају огромне рупе у знању и постају практично неписмени, а с друге стране је евидентиран већи број одличних ученика, што, кажу, нема основе у реалности.
У школској 2020/21. години одличан успех на крају осмог разреда остварило је 43,2 одсто ученика, док је довољан успех имало свега 1,2 одсто ученика, показао је извештај Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања. Иако су надлежни државни органи уложили доста труда у начин организације и квалитет онлајн наставе, испоставило се да овакав вид држања наставе није најбољи за децу.
Просветари наводе да је највећи проблем то што ученици нису имали директну комуникацију с наставницима, те да их је "настава из фотеље" улењила. У већини случајева родитељи, старија браћа и сестре су им помагали око домаћих и контролних задатака, па они нису посветили довољно пажње разумевању градива.
Јасна Јанковић, председница Уније синдиката просветних радника, рекла је за Курир да за сада можемо да претпоставимо какве ће последице корона оставити на образовање наше деце, али да све иде у правцу тога да опада ниво образовања наших ученика и да ћемо тек платити данак због епидемије.
- Тек ћемо после завршетка пандемије имати неку реалну слику о образовању деце. Корона је у глобалу и те како опасно утицала на квалитет образовања. Због онлајн наставе опали су критеријуми оцењивања, ковид је урушио све стандарде које смо имали пре епидемије - казала је Јанковићева и додала:
ФОТО: SCREENSHOT Јасна Јанковић, председница Уније синдиката просветних радника
- Као последица тога јавља се раст броја одличних ученика и раст броја вуковаца у основној школи. Због самог начина извођења наставе, просветни радници нису имали довољно времена да спроведу оцењивање, нису имали расположиве алате јер је школска година била јако конфузна и анархична, што је доста утицало и на начин оцењивања.
Према њеним речима, целу ту слику смо створили после мале матуре, на којој су задаци били на заокруживање, а рецимо из матерњег језика била су само четири задатка отвореног типа:
- Сада не видимо праву слику о образовању наше деце, али последица ће бити сигурно. Ђаци су само деца, она не могу да разлуче шта је исправно и како треба, али ми смо одрасли и ту смо да им покажемо, а овим им само чинимо медвеђу услугу. Учимо их да треба да жмуре уместо да сагледају реалну слику.
И Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа, рекао је за Курир да већ видимо и осећамо огромно незнање, изгубљене радне навике, недостатак радне дисциплине, непостојање континуитета у раду:
ФОТО: З. ЛОНЧАРЕВИЋ / РАС СРБИЈА Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа
- Ђаци ће морати да обнове основну практичну наставу из средњих школа у фирми где буду радили. Деца из основних школа долазе са огромним незнањем, на то је утицала и мала матура, на којој су дати задаци из којих на основу питања препознаш одговор. С друге стране, постоје школе у којима има и преко 70 одсто одличних ученика. То ничему не води, на први поглед показује да ученик вреди, а заправо нема знања.
Истраживање Уницефа: Деца су мање мотивисана за учење
Најновије истраживање Уницефа показује колико је пандемија утицала на квалитет учења и на знање које деца стичу.
- Велики број родитеља сматра да је већина деце мање мотивисана када је на настави од куће. Чак 58 одсто деце, верују, учи лошије него пре пандемије, док 35 одсто мисли да учи исто као и пре. Чак 70 одсто родитеља чија деца имају од седам до 12 година морало је да учи с њима, док само 22 одсто никада није помагало деци - показали су резултати овог истраживања.
Користе вирус да би побегли с часа
Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа, рекао је за Курир да су у последње време просветари приметили да ђаци користе различите изговоре како би избегавали часове и долазак у школу.
- Неки од разлога су да су били у контакту са зараженом особом, да одједном осете слабост и малаксалост, да се плаше да није корона и да би требало да иду кући јер не желе да ризикују и заразе одељење и наставнике - каже Антић.
|