АРХИВА
| АРХИВА ПРЕТХОДНИ МЕСЕЦ
|
18.08.2017.
ТРЕЋИ КРУГ ЛИЦИТАЦИЈЕ: "СРБИЈА ВОЗ" НА НЕОБИЧАН НАЧИН ПОКУШАВА ДА ВРАТИ ДЕО ДУГОВАЊА
БЛИЦ Танјуг | 18. 08. 2017 - 13:09х
Предузеће "Србија воз" продајом расходованог возног парка планира да врати свој део дуговања које је наследило поделом "Железница Србије" на четири предузећа, а дуг који износи између 2,3 и 2,4 милиона евра наслеђе је претходних деценија и требало би да буде враћен до краја године, рекао је за Тањуг в.д. директор "Србија воз", Југослав Јовић.
Фото: П. Вујанац / Промо
"Србија воз" је поделом добило путничке вагоне, електромоторне гарнитуре, дизел моторне гарнитуре, локомотиве и вагоне, а након процене стања 30 одсто добијених возила је задржано, док је за остатак расписана јавна лицитација, објашњава Јовић.
- У јануару ове године, у другом кругу лицитације, продали смо осам од 12 локомотива, 270 од око 370 путничких кола, за електромоторне гарнитуре није било интересената, јер је како кажу, цена била висока. Данас ће бити одржана јавна лицитација за локомотиве, цене за њих нисмо смањивали јер се продају, док ћемо за електромоторне гарнитуре поново одредити цену која би била задовољавајућа за све - рекао је Јовић.
Готово никаква заинтересованост за старе железничке вагоне
Предузеће "Србија воз" намерава да у наредном период распише лицитацију за продају 12 локомотива и 99 моторних возила, најавио је заменик директора Сектора за набавке тог предузећа Оливер Миљуш.
Он додаје да је дозволу да продаје расходована возила предузеће "Србија воз" добило Закључком Владе, јер се сва возна средства налазе у власништву државе, док ово предузеће има само право коришћења.
Када су у питању компаније заинтересоване за куповину расходованих возила, Јовић наводи да су за електронске локомотиве највише заинтересовани Румуни, који уз велика улагања ова возила враћају у саобраћај.
- То су улагања између милион и милион и по евра, то се нама не исплати. Остала возила, путничка кола, дизел моторне гарнитуре и друго купују углавном "отпадаши" фирме које се баве старим гвожђем - рекао је Јовић.
Додаје да је деобом имовине, "Србија воз" добило 37 локомотива, од чега је 12 дато на лицитацију, а од 25 оних које су задржане, у овом тренутку користи се 15 исправних за саобраћај, док је остатак ту за резерву.
- Било је 530-540 путничких кола, а нама је потребно 70-80, највише 100. Све остало је практично планирано за продају, то је зато што смо добили пуно дизел и електромоторних гарнитура путем кредита - наводи Јовић.
Објашњава да је једним кредитом купљена 21 електромоторна гарнитура за саобраћање по Коридору, док је из другог кредита купљено 27 нових дизел моторних гарнитура које саобраћају по Војводини.
- Имамо сада 39 дизел моторних гарнитура што практично замењује 39 локомотива и зато нам нису потребне локомотиве и путничка кола које користимо практично само за међународни саобраћај - закључује он.
|