почетна

о нама

активности

правна акта

информишите се

архива

контакт
АРХИВА
текући месец
претходни месец
текућа година
за период:
година: 
месец:  

АРХИВА    ТЕКУЋА ГОДИНА

сви 2025. (!)


28.03.2024.

БЛИЦ / ВЕСТИ / ДРУШТВО
КАНЦЕЛАРИЈА ЗА ИТ И ЕУПРАВУ УСПЕШНО РЕАЛИЗУЈЕ ОБУКЕ СЛУЖБЕНИКА ЗА РАД НА ДИГИТАЛИЗОВАНИМ УСЛУГАМА

Нису само грађани ти којима је потребно време да се навикну на неку нову функционалност на Порталу еУправе, већ и запослени у институцијама пролазе обуке како би се брзо и лако оспособили за рад на овим пословима. Како кажу у Канцеларији за ITeU, обуке организују и држе запосленима из бројних државних органа – јединица локалне самоуправе, министарстава и других органа државне управе.

П.О.
28.03.2024.


ФОТО: ЕНВАТО ЕЛЕМЕНТС / ПРОМО

- Пошто Канцеларија са надлежним органима учествује у самом развоју система и услуга на Порталу еУправе, за обуке нам није потребна претходна припрема, јер већ знамо како све функционише. Зато лако и брзо преносимо знање на државне службенике, најчешће уживо, и на терену. Са надлежнима пројектујемо систем у складу са законом, па пре него га пустимо у рад, организујемо обуке како би сви који ће радити на тим пословима били спремни за почетак коришћења нових система и услуга. Обуке не пролазе сва службена лица у исто време, већ их најчешће организујемо у фазама– кажу у Канцеларији за ITeU.

Највећи број обука и најзахтевнији тренинг процес у последњих неколико година био је пре пуштања у рад Информационог система за размену података (некадашњи еЗУП).

То је софистициран информатички алат који омогућава прибављање података по службеној дужности, што је огроман искорак у аутоматизовању административних поступака и увођењу модерне електронске управе у Србији. Тада су одржали највећи број обука. Наравно, с обзиром на то да се временом мења законска регулатива, и да се системи ажурирају и надограђују, али и да се природно мења и структура запослених, континуирано се организују обуке и за старе и за нове системе.


ФОТО: ЕНВАТО ЕЛЕМЕНТС / ПРОМО

"На клик"

Из Канцеларије за ITeU кажу да запослени у државним органима цео дигитализовани процес рада оцењују као велико олакшање.Сви системи креирани су тако да буду у служби грађана, привреде, институција и самих службеника, јер олакшавају и убрзавају добијање потребних докумената. еУправа помаже у раду, скраћује време, и службеници тако могу да помогну већем броју грађана.

- Најчешће добијамо само позитивне повратне реакције након обука и увођења система у рад - да им много помажу, јер све што им је потребно добијају једним „кликом“. Наравно, поједини службеници су у почетку мало негодовали, али када су увидели да не морају сваки документ да траже, скенирају, ручно уносе у базу... схватили су колико је све једноставно и колико је дигитализација свима олакшала живот и рад – откривају они.

Заштита личних података

Када говоримо о дигитализацији, неминовно је споменути и безбедност и заштиту личних података, који су врховни принципи рада еУправе.

Највећи број услуга на Порталу еУправе функционише тако што се уношењем ЈМБГ грађана добијају тражени подаци. Наравно, овде треба нагласити да не може сваки државни службеник да приступи сваком документу, већ то право имају само овлашћени државни службеници.

- У сваком тренутку у систему се види који је службеник, именом и презименом, приступио којим подацима грађана и зашто. Саставни део сваке наше обуке је и део који се односи на заштиту података, али то је и сегмент који се у раду у нашој области – подразумева. У том смислу, грађани могу мирно да спавају, јер су њихови подаци у сваком тренутку заштићени и безбедни – истичу из Канцеларије за ИТеУ.<7p>


ФОТО: ЕНВАТО ЕЛЕМЕНТС / ПРОМО

Дата ауто-пут

У Канцеларији за ИТеУ објашњавају и како систем еУправе – сервиси и услуге, функционишу изнутра.

Најједноставније речено, замислите да је сервисна магистрала која је у позадини и у основи свега, као један велики ауто-пут којим непрекидно пролазе документа, а „на клик“ их повлаче државни службеници по захтеву грађана, институција и привреде. Службеници се обучавају да раде на тој сервисној магистрали и најчешће су то особе које већ имају висок степен дигиталне писмености, само су раније неке делове свог посла радили "пешке", а сада су они дигитализовани.

У претходних седам година електронским путем размењено је чак 203 милиона различитих докумената, чиме је и број одлазака на шалтер од стране грађана и број одштампаних папира смањен за исто толико!

Извор

КОНФЕДЕРАЦИЈА СЛОБОДНИХ СИНДИКАТА
www.KSS.org.rs www.KonfederacijaSS.org.rs konfederacija.ss@mts.rs 011/3863.033, 3863.233, 3863.313 факс: 011/3863.200