АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
10.01.2024.
ЕКОНОМИЈА - МРАЗ ОДЛАЖЕ ЛЕТОВЕ: ЗБОГ НИСКИХ ТЕМПЕРАТУРА САОБРАЋАЈ НА АЕРОДРОМУ "НИКОЛА ТЕСЛА" СЕ ОДВИЈА ОТЕЖАНОЕ.Б.Т. ВЕЋИНА летова са београдског аеродрома "Никола Тесла" јуче и у понедељак каснила је у одласку, од 30 минута до чак пет сати. Ниске температуре успориле су одвијање саобраћаја. Када је такво време, авиони морају да се одледе пре полетања. Како "Новости" сазнају, први пут се у зимским условима дешава да је доступна само једна платформа за одлеђивање и спречавање залеђивања авиона.
- Због реконструкције писте, од маја прошле године користи се друга полетно-слетна стаза, па је доступна само једна позиција за одлеђивање, а раније су могле да се користе две, а у једном тренутку и све три платформе - објашњава наш саговорник. - Аеродром има и допунско решење, па тако ван платформе обавља одлеђивање, али то додатно успорава саобраћај. У понедељак је у неким периодима у току дана било и недовољно радника на платформи. Читаву ситуацију додатно компликује велика фреквенција саобраћаја, много је више летова него што је уобичајено због празника. Како наводи саговорник "Новости", кашњења која су почела од јутарњих часова у понедељак су се фазно преносила на остале летове у току дана и прелила се на ноћ и на уторак, а такође су изазвала и померања времена поласка појединих повратних летова ка Београду. Аеродром "Никола Тесла" јуче је саопштио да функционише без обзира на временске прилике, као и да услуга одлеђивања и спречавања од залеђивања авиона ради у пуном капацитету, све у складу са редом летења авио-компанија. - Поред иначе успореног одвијања операција, у зимским условима, разлози за кашњење летова могу бити вишеструки, јер је за одлеђивање авиона потребно одређено време, што уз истовремено полетање више авиона, може довести до кашњења летова, као и кашњења услед временских прилика на другим аеродромима ка којима се обављају летови за Београд - наводе из те компаније. - Аеродром "Никола Тесла", иначе, располаже довољним капацитетима за истовремено обављање операција одлеђивања више летова у исто време, али није у прилици да у потпуности превенира кашњења из наведених разлога. Они наводе и да се летови обављају у складу са редом летења авио-компанија, али да су могућа кашњења. Ипак, прегледом реда летења на сајту београдског аеродрома, јуче се могло видети да је већина каснила у одласку од 30 минута до чак пет сати. Тако је авион "Ер Србије6quot; за Барселону ЈУ 580, уместо у 6.55 одлетео у 12.06. Готово пет сати каснили су и јучерашњи летови српског превозника за Копенхаген ЈУ 400 и Стокхолм ЈУ 410. Како објашњава саговорник нашег листа, када лет касни, авион не може на планирану дестинацију, односно аеродром у некој земљи да слети када хоће, већ када добије одобрење, јер постоје процедуре које морају да се поштују. Тако да ће неки авион који је спреман за полетање након два сата кашњења, можда морати да сачека још два сата, док не добије одобрено време слетања. Компанија "Ер Србија" саопштила је у понедељак да због ниских температура и снега, односно смањеног капацитета службе за одлеђивање авиона на београдском аеродрому, може да се очекује отежано и успорено одвијање авио-саобраћаја током тог дана. - Последично може доћи до одређеног померања времена поласка појединих летова "Ер Србије" из Београда, као и фазних померања времена поласка појединих повратних летова ка Београду - навели су из ове компаније. - Услед празничног периода, број летова је повећан у односу на просек за ово доба године. Надлежне службе "Ер Србије", у сарадањи са службама компаније "Београдски аеродром", предузимају све што је у њиховој моћи да се саобраћај и у отежаним условима одвија са што мање одступања у односу на планирани ред летења. "Ер Србија" жали због евентуалних непријатности и захваљује путницима на разумевању. ОСВЕЖЕЊЕ ЗА ДУЖЕ ЧЕКАЊЕ ПУТНИЦИ се кроз систем обавештавају о кашњењу авиона, и ако је познато колико се помера време одласка, они у складу са тим планирају долазак на аеродром. За оне који су принуђени да чекају на аеродрому, авио-компаније обично обезбеде неко освежење. Тако "Ер Србија", у ситуацији када полетање касни више од два сата, за путнике обезбеђује послужење, сок и сендвич, или вредносни ваучер који може да се искористи на аеродрому, а све оне који су изгубили своје конекције компанија преусмерава на алтернативне летове. |