почетна

о нама

активности

правна акта

информишите се

архива

контакт
АРХИВА
текући месец
претходни месец
текућа година
за период:
година: 
месец:  

АРХИВА    ТЕКУЋА ГОДИНА

сви 2025. (!)


21.01.2023.

БЛИЦ / БИЗНИС
"ЕР СРБИЈА СЕ ПРИБЛИЖАВА ЗЛАТНОМ ДОБУ ЈАТ-А" ГЕНЕРАЛНИ ДИРЕКТОР: ОСТВАРЕН ЈЕ ПРОФИТ ОД 21 МИЛИОН ЕВРА БЕЗ ИЈЕДНОГ ЕВРА ДРЖАВНЕ СУБВЕНЦИЈЕ

Генерални директор Ер Србије Јиржи Марек изјавио је данас да је циљ да раст националне авио компаније на годишњем нивоу буде између 10 и 20 одсто, да 2023. превезу више од три милиона путника и тако остваре историјски резултат, који би уз пораст профита, ширење флоте и јачање мреже дестинација, допринео да у наредне две или три године превазиђу и резултате из златне ере ЈАТ-а.

Пише: Блиц
21.01.2023. 08:10


ФОТО: МИЛОШ МИЛИВОЈЕВИЋ / ТАЊУГ
Јиржи Марек

- Ер Србија је забележила значајан напредак у пословању, први пут од избијања пандемије остварен је позитиван нето и оперативни резултат уз профит од 21 милион евра без иједног евра државне субвенције - навео је Марек који је за Тањуг говорио и о пројекцијама за 2023. бројним новинама, од дестинација до изгледа и назива авиона из регионалне флоте, као и о најпозитивнијим изненађењима у пословању.

По броју превезених путника Ер Србија се приближила на само два процентна поена до рекордне претпандемијске 2019. године, рекао је ЦЕО и прецизирао да је то један од најбољих резултата у конкуренцији европских авио-компанија.

Циљеви у 2023.

Нагласио је да им је циљ да у 2023. години првог великог јубилеја достигну двоцифрени раст саобраћаја, да у транзиту имају више од 30 одсто путника, а укупно најмање три милиона, што ће, додао је, бити први пут да се та бројка премаши у новијој историји домаћег цивилног ваздухопловства, које датира од 1927. и оснивања Аеропута.


ФОТО: МИЛОШ МИЛИВОЈЕВИЋ / ТАЊУГ
Јиржи Марек

Марек је подсетио да од 2,76 милиона путника колико су превезли 2022, а што је 73 одсто више него у 2021, четвртину чине путници у транзиту.

Зато ће се, како каже, потрудити и да Београд позиционирају као главну ваздушну луку у региону Западног Балкана и на то да путницима понуде одличне везе.

ЈАТ-ов рекорд оборен

Он је подсетио да је некадашњи Јат ервејз 2012. године превезао 1,4 милиона путника, тако да је тај број за 10 година практично дуплиран.

- Ер Србија је летела на 87 рута у Европи, Северној Америци, Азииј и Африци, а крајем године за летњу сезону најавили смо нових 19 дестинација, а то су Чикаго, Анкара, Измир, Хамбург, Келн, Гетеборг, Палермо, Катанија, Напуљ, Фиренца, Марсељ, Будимпешта, Ираклион, Хања, Родос, Крф, Краков, Варна и Охрид - рекао је ЦЕО Ер Србије.

Марек је најавио да Ер Србија шири мрежу дестинација и да ускоро покреће три нове међу којима је и Каиро, који би требало да стартује око Ускрса.

Од нових дестинација, каже, Измир је за њих највеће пријатно изненађење због великог интересовања и динамике продаје карата.

Први лет за Чикаго

Поред тога, крајем прошле године отворена је линија до Тјенђина, а за мај најављен први лет за Чикаго, у плану су и нове дестинације у Северној Америци и Кини, рекао је Марек и додао да је још рано да се каже о којим је дестинацијама реч.

- Са трећим широкотрупним авионом А 330 добићемо прилику да развијамо дуголинијски саобраћај - рекао је и навео да ће и на том авиону, у истом концепту као на прва два на којима су Тесла и Пупин, бити важна личност из српске историје.

- Треба да будемо поносни на земљу у којој радимо и зато је план да АТР флота добије географска имена и да на авионима буду симболи Србије - казао је Марек који је на челу компаније пуних годину дана, а у Ер Србију је дошао 2019. године и већ одлично влада српским.

Подсетио да је непосредно пре формирања Ер Србије, 2012. тадашњи Јат ервејз имао 11 авиона, а да данас, уз недавни долазак последњег АТР 72 600, Ер Србија има флоту од 24 авиона.

- Обнављање флоте један је од стратешких циљева Ер Србије, а само током 2022. добили смо четири АТР 72 - 600, један А 319 и А 320. Посебно смо поносни на долазак 330-200, широкотрупног авиона за дуголинијски саобраћај који носи лик славног Михајла Пупина, а који је стигао у новембру и лети за Њујорк и Тјенђин - рекао је он и нагласио да компанијски планови захтевају даље ширење флоте, да очекују још најмање два АТР-а и бар једнан А 320, као и да размишљају и о новом А 330-200 за прекоокеанске летове.

Ковид криза и финансијски резултати

Марек је навео и да су оперативни и финансијски резултати Ер Србије тим већи јер је почетак године било обележен дубоком ковид кризом, и поред које су направљене праве одлуке да се током лета отвори 15 нових дестинација.


ФОТО: ЕР СРБИЈА / ЛУКА ФИЛИПОВИЋ / ТАЊУГ

- Била је то права одлука, јер се у новембру и децембру догодила драматична промена у односу на јануар и остварен је пораст од 25 одсто, рекао је Марек и додао да је отварање линија према Пекингу и Шангају веома комплексан процес, али истовремено и изузетно важан задатак.

Нова аеродромска зграда

Марек сматра да ће повећању броја путника и још бољим резултатима Ер Србије допринети и нова аеродромска зграда, али додаје да се за њих већ 2022. догодила највећа промена и то увођењем централног система за безбедносну проверу који је захваљујући најновијој технологији олакшао и убрзао пролаз путника ка гејту.


ФОТО: ЕР СРБИЈА / ЛУКА ФИЛИПОВИЋ / ТАЊУГ

Додао је и да се нада да ће инфраструктура пратити раст Ер Србије јер планирају да он буде између 10 и 20 одсто годишње.

Марек је навео и да дестинације за одмор функционишу феноменално - Шпанија и Италија посебно.

Просек попуњености на свим летовима био је 72 одсто јер смо на почетку годне били суочени са проблемима услед пандемије, а што је један процентни поен висе него 2019 године као рекодне године за нас, рекао је Марек и додао да су у сезони њихови капацитети попуњени висе од 90 одсто, а на летовима за Валенсију, Палму ... и 95.

(Тањуг)

Извор

КОНФЕДЕРАЦИЈА СЛОБОДНИХ СИНДИКАТА
www.KSS.org.rs www.KonfederacijaSS.org.rs konfederacija.ss@mts.rs 011/3863.033, 3863.233, 3863.313 факс: 011/3863.200