АКТИВНОСТИ
| АКТИВНОСТИ
|
25.10.2012.
Саопштење репрезентативног синдиката ЈАТ КЕПР!САОПШТЕЊЕ ЗА ЈАВНОСТПоводом изјава министара Милутина Мркоњића и Млађана Динкића да ће ’’до краја године бити решено питање ревитализације националне авиокомпаније Јат’’ и да Јат ’’треба да иде у банкрот’’, Репрезентативни Синдикат комерцијалних и економско правних радника Jat Airwaysa изражава најоштрији протест. Разлог за то има много, а главни је што се неодмереним и непотпуним изјавама изазива паника код путника и пословних партнера и наноси немерљива штета пословању српске националне авиокомпаније. Путници зову запослене у компанији, реагују нервозом, почињу да отказују резервације, а пословни партнери (агенти, добављачи итд) изражавају велику сумњу и опрез приликом пословних контакта, што би ускоро могло видно да се одрази на текуће пословање компаније. Запослени Јата такође су под снажним психичким притиском за радно место и егзистенцију својих породица, иритирани медијским објавама о ’’банкроту’’ у којима се с поносом најваљује оснивање нове компаније и набавка 12 ’’ербас’’ авиона... Али, у целој причи недостаје један ’’детаљ’’ – ЧОВЕК! Из прича министара стиче се утисак као да ће уместо радника Јата који раде пуним капацитетом, вредно, пожрвовано и свакодневно, за плате које су толико скромне да нам због медијских објава о њиховим износима нико не верује, нову компанију опслуживати роботи, а профит долазити из аутомата... Молимо министре да нам објасне на основу чега компанија која доноси приход од неколико стотина хиљада евра дневно може да банкротира? Да, Јатови приходи су изузетно високи. Проблем је у расходима и у расподели, али то је већ друга тема. У сваком случају, Jat Airways реално није кадидат за банкрот јер сви знамо да је банкрот најгоре решење за компанију, а за запослене представља катаклизму… За Србију, то је брисање симбола државности, симбола успеха, традиције и поноса дугог 85 година!
Из министарских изјава видљиво је да су оне списак нечијих жеља с обзиром да су контрадикторне и у међусобној колизији по свим основама, почевши од тога да није тачно да је ’’Влада Србије донела одлуку да се формира посебна компанија’’, до тога да је ’’Влада Србије одбила захтев Јата да му додели 35 милиона евра гаранције за одржавање текуће ликвидности.’’ Како је такав захтев могао да буде одбијен када још увек није усвојен ни нацрт буџета за 2013. годину, а камоли да је такав буџет усвојен? Овакав приступ је грубо поигравање са судбинама 1.200 радника Јата, а рачунајући предузећа издвојена из компаније, чији опстанак зависи од Јата, тај број износи укупно 3.000 радника. Тај број треба помножити са 3-4, колико се чланова породица издржава од наших плата. Укупни салдо је износ беде за нових ДЕСЕТАК ХИЉАДА ЉУДИ! Питамо се да ли је то циљ Владе Србије, а банкрот једини начин на који министри знају да реше судбину Јата и њених радника?
Репрезентативни Синдикат комерцијалних и економско правних радника
Jat Airwaysa |