ИНФОРМИШИТЕ СЕ
| ИНФОРМИШИТЕ СЕ
|
Информишите се: 25. 11. 2009. год.
ДОБРА КОМУНИКАЦИЈА-КЉУЧ УСПЕХА
Оно по чему се разликујемод осталих бића на планети јесте способност комуникације а узрок свих неспоразума међу људима је лоша комуникација. Моћ добре комуникације је способност да се уживимо у “поглед” оног другог тј. саговорника, јер различите перспективе дају и различита значења истим ситуацијама. Квалитети доброг говорника су: мотивисаност, објективност, практичност, стручност, флексибилност, изражавање личног става и способност импровизације. Постоје одређена правила којих би требало да се придржавате у пословној комуникацији како би успех био загарантован, јер добар наступ јесте подједнако важан као и стручност и таленат за одређено занимање. Прво правило: рукујте се, стисак руке треба да буде умерен. Гледајте саговорника у очи, тиме показујете самопоуздање и уливате другима поверење да владате ситуацијом Прецизно се изражавајте и пажљиво слушајте саговорника. Све што будете изложили саговорнику деловаће интересантније уколико будете говорили једноставно и без претеране употребе стручних термина, страних речи и израза. Када идете на пословни састанак добро се припремите, тако ћете другој страни показати да владате свим потребним информацијама и подацима. Такоже је веома важно да пажљиво саслушате саговорника чак и ако вам се учини да његови аргументи нису чврсти, јер ће те на тај начин да покажете саговорнику да га поштујете. Чињенице треба да изнесете без личне интерпретације, а уколико износите лично мишљење будите спремни да преузмете сву одговорност. Никада немојте рећи “Неки наши сарадници сматрају…”и томе слично. У току разговора смешите се али не превише нападно или извештачено. Веома је важно и то да се саговорнику обраћате именом и да користите титуле у ословљавању (академске, дипломатске). Добро слушајте и потрудите се да створите атмосферу која ће саговорнику дати до знања да је важан. Седите благо нагнути ка саговорнику јер то показује ваш интерес за тему. Умерено користите гестикулацију.
ЗНАЧЕЊЕ ГЕСТОВА.
Гестовима можете поправити утисак код пословних сарадника, али га и потпуно упропастити. Да сте несигурни у оно што говорите показаће гестови као што су дрхтање руку, губљење нити у излагању, прављење дигресије. Да ни сами не верујете у оно што говорите показаће често додиривање лица, поправљање кравате, поигравање са косом, сатом, оловком. Немиран поглед у току разговора, када више гледате предмете у просторији него сараднике, показује забринутост и недостатак самопоуздања. Уколико са пословним партнером разговарате телефоном, важно је да се представите пуним именом и презименом, функцијом коју обављате у фирми и да оставите поруку уколико особа коју тражите није доступна. Уколико некога остављате на чекање, потрудите се да то траје што краће уз обавезно извињење. Посветите пуну пажњу разговору и будите професионални и пријатни. |